EVENT 19. SEPTEMBER 2024

Fra God Arbejdslyst til
gode fortællinger

– Få forskningsbaseret viden, mød Mr. Employer Branding
og hør spændende cases

Lokation
Aarhus N
Tidspunkt
09:00-12:00
Dato
19. September
Gratis
(no-show-fee 500 kr.)

Hvad skal der til for at være og være kendt som en attraktiv arbejdsplads?

Det er et spørgsmål, der er på alles læber i en tid, hvor næsten en million danskere skifter job hvert år. Altså, hver tredje medarbejder! Evnen til at tiltrække og tilknytte kompetente og engagerede medarbejdere er en kritisk forudsætning for ordrer og succes. Virksomheds- og HR-strategier sætter derfor fokus på den attraktive arbejdsplads med ønsker om at styrke medarbejderoplevelse, ledelse og arbejdspladsens Employer Brand.

Udviklingen stiller store krav til jeres værditilbud, kommunikation og ledere. Dét, vi kan tale om, kan vi gøre noget ved. Dét, vi ikke kan tale om, gør noget ved os. Så, hvordan kan I positionere jer? Og hvad er balancen mellem at være og være kendt som en attraktiv arbejdsplads – mellem medarbejdernes virkelighed og oplevelse på den ene side og arbejdspladsens branding og omdømme på den anden?

Det vil skarpe oplægsholdere fra førende danske organisationer give deres bud på, når Videncenter for God Arbejdslyst og Coreworkers sammen inviterer til eventet Fra god arbejdslyst til gode fortællinger d. 19. september 2024.

Du kan se frem til en tætpakket formiddag fyldt med indsigter og inspiration til jeres arbejde med at være og være kendt som en attraktiv arbejdsplads. Alt sammen leveret i korte, appetitlige oplæg fra Videncenter for God Arbejdslyst, Coreworkers, Stibo Systems og TV 2 Danmark.

I løbet af eventet vil der være masser af muligheder for networking & sparring.

Tilmeld dig eventet

Tilmeld dig hurtigst muligt, da der er begrænsede pladser til seminaret.
Der er et no-show-fee på 500 kr.

"*" indikerer påkrævede felter

PROGRAM MED 4 SKARPE OPLÆG OG TID TIL
SPØRGSMÅL OG NETVÆRK, KL. 09-12

Check-in & morgenmad fra kl. 08:30

Friskbagte boller og velsmagende kaffe

VGA

God Arbejdslyst – 7 livsvigtige motivationsfaktorer på den attraktive arbejdsplads

Coreworkers

EVP-fortællingens bevægelse fra hurtig markedsføring til intern sammenhængskraft

Stibo Systems

‘All Kinds of Data Minds’ – om en sjov og samlende EVP-fortælling i Aarhus og globalt

TV 2 Danmark

Fra medarbejderoplevelse til medarbejderfortælling – samtaler mod ny kultur på TV 2

Opsamling v. VGA & CW

Hvad har givet dig inspiration til jeres motivation og fortælling?

God arbejdslyst – syv livsvigtige
byggesten på den attraktive arbejdsplads

Seniorkonsulent Anette Dalum Normann, Videncenter for God Arbejdslyst

Videncenter for God Arbejdslyst forsker i arbejdslivet for at blive klogere på, hvad der skaber arbejdslyst, og hvad vi kan gøre for at forbedre den nu og i fremtiden. Jo mere viden vi har om arbejdslivet, jo større er mulighederne for at udvikle og forbedre arbejdslysten. Siden 2015 har ca. 50.000 danske medarbejdere vurderet syv forskellige dimensioner af deres arbejdsliv og arbejdsplads. Hør seniorkonsulent Anette Dalum Normann fortælle om, hvordan Videncenter for God Arbejdslyst sætter konkrete faktorer, evidens og metode på arbejdslysten.

EVP-fortællingens bevægelse fra hurtig
markedsføring til intern sammenhængskraft

Henrik Engelund, Ejerleder og Employer Branding-ekspert, Coreworkers

Kan man udvikle sig selv som arbejdsplads uden helt at vide, hvad man selv kan, vil og bør stå for? Værditilbuddet som arbejdsplads (EVP) spiller en central rolle i arbejdet med at være og være kendt som en attraktiv arbejdsplads. Men hvad er balancen mellem virkelighed og branding, autenticitet og appel, fakta og løfter? Og hvordan kan EVP’en være en løftestang for at skabe tilknytning og tiltrækning? Hør Henrik dele, hvordan Coreworkers hjælper virksomheder med at udvikle strategiske og kreative EVP’er, der skaber stolthed og sammenhængskraft indadtil – og kendskab og gennemslagskraft udadtil.

Fra medarbejderoplevelse til medarbejderfortælling
– samtaler mod en ny kultur på TV 2

Head of People & Culture Lars Novrup, TV 2 Danmark

Som et opgør med fortiden og for at møde fremtiden har TV 2 involveret alle medarbejdere i at definere, hvad der gør TV 2 til en inkluderende arbejdsplads og hvilke barrierer, de skal gøre noget ved. Alle møder på arbejde med gode intentioner, men også med forudindtagede holdninger, der påvirker vores syn på andre og adfærden i hverdagen. Hør Lars Novrup fortælle om en vigtig intern debat om mangfoldighed og inklusion, som bidrager til arbejdspladskulturen og ambitionen om at skabe Danmarks bedste mediearbejdsplads.

‘All Kinds of Data Minds’ – om en sjov og samlende
EVP-fortælling i Aarhus og globalt

Head of Employer Branding Randi Vestergaard og Director P&C Programs Karsten Dehler, Stibo Systems

Stibo Systems er en aarhusiansk virksomhed med ”All Kinds of Data Minds”, der tilsammen sætter et globalt aftryk. Hvad enten du er udvikler, konsulent, marketing- eller HR-medarbejder, bliver du en del af et community, hvor mennesker og data spiller sammen. EVP-fortællingen handler om at være: Trusted, Invested, Connected. Hør Randi Vestergaard og Karsten Dehler dele den sjove og involverende fortælling, hvor upersonlige data bliver til meget personlige fortællinger om en attraktiv arbejdsplads.